پربازدیدترین مطالب

بازاریابی محتوا

21 اسفند 1399

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

Webina

شنبه 23 اسفند 1399

طرای سایت

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی هنگامی به‌کار شما می‌آید که می‌خواهید سفارش طراحی سایت بدهید یا خودتان قصد طراحی سایت با وردپرس رادارید.

در این مقاله می‌خواهیم به ۲۶ نکته مهم در طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم

۲۶ نکته مهم در طراحی سایت فروشگاهی

این نکات حاصله تجربه ۱۰ ساله وبینا در انجام پروژه‌های داخلی و بین‌المللی طراحی سایت است که با علم دیجیتال مارکتینگ تلفیق‌شده و به شما در توجه به نکاتی مهم در سفارش طراحی سایت فروشگاهی کمک می‌کند.

ساختار و چیدمان در طراحی سایت فروشگاهی

هر وب‌سایتی از دو بخش تشکیل‌شده

۱- چهارچوب یا ظرف: در این بخش به سلسله وار بودن عناصر بصری توجه می‌شود، مثلاً، هدر سایت چطور و با چه المان‌هایی طراحی‌شده باشد، بخش آخرین مطالب کجا قرار بگیرد و در بدنه سایت چه بخش‌هایی کجا باشند که مشتری را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد. شما باید در سفارش طراحی سایت فروشگاهی دقت کنید که ساختار وب‌سایت شما درست و مطابق با بهره‌وری و مد روز دنیا طراحی‌شده باشد.

۲- محتوای ظرف: در این بخش به محتوای درون صفحه وب‌سایت می‌پردازیم

این‌که چه چیزی را چطور بگوییم که به جان بنشیند و محتوا را چطور درست کنیم که مخاطب با آن ارتباط بگیرید.

مثلاً خود شما الآن با خواندن این مطلب به این به‌راحتی مسائل پیچیده فنی و بازاریابی را به زبان ساده مطالعه می‌کنید و با آن ارتباط می‌گیرید.

پس باید مراقب باشید که و بسایت شما هم ازنظر طراحی و هم ازنظر محتوایی مراقبت شده باشد و به تک‌تک نکات مهم در سفارش طراحی سایت فروشگاهی دقت شده باشد.

عنوان سایت شما یا عنوان توصیفی کلیدی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در طراحی وب سایت فروشگاهی پاسخ دادن به یک سؤال مهم است!

من در این وب سایت چه کار می‌کنم؟!

اگر در هدر سایت و بخش عنوان سایت که در مرورگر قرار می‌گیرد، در یک جمله کوتاه نتوانید مشتری را قانع کنید که در جای مناسبی است و این جا دقیقاً جایی است که باید باشد شما شکست می‌خورید و مخاطب را از دست می‌دهید.

این عنوان ربطی به شعار وب‌سایت شما ندارد، عنوان باید توصیف‌کننده کار شما باشد، مثلاً عنوان سایت وبینا: طراحی و توسعه وب‌سایت و اپلیکیشن همراه با خلاقیت است.

برای نوشتن عنوان که ۱ نکته مهم در طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس و سایت کد نویسی شده است.

دعوت به اقدام و درخواست خرید از مشتری در طراحی سایت فروشگاهی

دعوت به اقدام از مهم‌ترین بخش‌های هر صفحه محصول است و پیشنهاد می‌کنم در هنگام سفارش طراحی سایت به این نکته دقت کنید که برای دعوت به اقدام در انتهای صفحه محصولات یک باکس مجزا از بدنه اصلی سایت تدارک ببینند تا مخاطب با اسکرول سریع بتواند این مطلب را ببیند و به چشمش بیاید.

دعوت به اقدام را در پایان صفحه قرار دهید چون طبق تحقیقات انجام‌شده روی ۲۰ میلیون صفحه محصول، متوجه شدیم که آخر صفحه گیرایی بیشتری دارد.

به سؤالات مشتری پاسخ بدین

در صفحه محصول بخشی داشته باشید که به تمام سؤالات مشتری پاسخ بدهید.

این بخش باید از صفحه محصول مجزا باشد

اگر بازدید کننده شما چه در وبسایت چه در شبکه‌های اجتماعی پاسخ به سوالاتشان را نگیرند شما را ترک کرده و آنفالو می‌کنند

در طراحی سایت فروشگاهی مدرن باشید

مشتریان ما در هنگام سفارش طراحی سایت فروشگاهی از ما می‌خواهند سایتی مدرن طراحی کنیم و به آن‌ها تحویل دهیم

اما مدرن بودن سایت دقیقاً به چه معناست؟

ازنظر گرافیکی و علم طراحی باید به گم مدرن بودن به معنای شلوغ نبودن نیست و یا داشتن فضای سفید زیاد.

مدرنیته در طراحی سایت فروشگاهی به معنای استفاده از المان‌های مدرن بصری است که در چهارچوب هارمونی طراحی شده باشد. در سال ۲۰۱۲ گوگل با انجام یک آزمایش به این نتیجه رسید که طراحی مناسب داشتن بهتر از طراحی مدرن به معنای عمومی است.

اولین دیدار آخرین دیدار سایت شماست

همین تحقیقی که گوگل انجام داد نتایج دیگری نیز با خود به همراه داشت، اگر بخش ورودی و اولین بخش دیداری سایت شما جذاب نباشد و جواب محکم بصری برای اسکرول کردن سایت شمارا ندهد، مخاطب وب‌سایت شمارا ترک می‌کند و نمره منفی سئو دریافت می‌کنید.

برند شما باید حرفه‌ای و دارای تمایز باشد و مشتری باید شما را با المان‌های بصری بشناسد، سعی کنید در بخش ورودی سایت مخاطب را جذب کنید.

آخر صفحه رو رها نکن مخصوصاً در صفحه فروش محصولات

خیلی‌ها در انتهای صفحه‌های وب‌سایت مطالب را ها می‌کنند و زیر مطالب هم چیزی برای ارائه ندارند و صفحه سفید می‌شود

این باعث می‌شود ازنظر روان‌شناختی مخاطب احساس کند درجایی بی‌ثبات قرار دارد

پس انتهای صفحه را رها نکنید و در طراحی المان‌هایی را در نظر بگیرید.

طراحی کشویی ممنوع

در سایت‌های شلوغ متوجه می‌شوید که از باکس‌های کشویی و کاروسل استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود مخاطب به دیدن ادمه صفحه نپردازد و صفحه را رها کند. اگر سایت فروشگاهی دارید از ساختارهای کشویی استفاده نکنید و هنگاه سفارش طراحی سایت به کد نویستان بگویید سایتی با طراحی مدرن بر پایه علم روانشناسی و گرافیک می‌خواهید

راهی ندارید، قطعاً در طراحی سایت فروشگاهی هدف شما فروش است و باید این نکات مهم طراحی سایت فروشگاهی را رعایت کنید.

محتوای آکاردئونی ممنوع

این نوع چینش آکاردئونی و زبانه‌ای منسوخ شده و به کار شما لتمه میزند، در سفارش طراحی سایت فروشگاهی به این نکته دقت کنید که تجربه کاربری از هر چیز دیگری مهم‌تر است، پس تا جایی که می‌توانید ساده باشید اما زیبا و خلاق

از تصاویر استفاده کنید

بهترین نوع تصاویر تصاویری است که از چهره در آن استفاده شده باشد، طبق تحقیقات انجام‌شده روی میلیون‌ها وب‌سایت و بنرهای تبلیغاتی نتیجه‌ای دریافتیم که عکس‌ها و بنرها با تصویر شخص ۷۶ درصد بازدهی بیشتری دارد.

خودتان خالق عکس‌هایتان باشید

از عکس‌هایی که قبلاً ساخته‌شده استفاده نکنید، در سئو شما تأثیر منفی می‌گذارد، حتماً یا خودتان عکاسی کنید یا با ابزارهای ادیت عکس، عکس‌های مونتاژ شده جدیدی را خلق کنید

هدایت‌گر بصری را به‌عکس اضافه کنید

چشم‌ها به‌خودی‌خود هدایت‌گر نگاه مخاطب هستند، مثلاً اگر محصولی سمت راست تصویر باشد و یک شخص در تصویر به سمت راست نگاه کند، چشم مخاطب به آن سمت جذب می‌شود، اما سعی کنید از دیگر المان‌های بصری نیز بهره بگیرید، مثلاً رنگ زرد، فلش و پلیکان‌ها و ...

بارنگ سبز فراخوانی کن

در طراحی سایت فروشگاهی، به این نکته دقت کنید که دکمه خرید و سبد خرید باید رنگ سبز داشته باشند، زیرا این رنگ احساس بهتری از خرید رو به مخاطب القا می‌کند

لینک سازی و پیوندها

معمولاً در سایت‌ها می‌بیند که یک کلمه را به دیگر صفحات سایت لینک کرده‌اند، اما من می‌خواهم این ساختار را بشکنم

سعی کنید جمله‌ای توصیفی در ارتباط با لینکی که قرار است بسازید بنویسید و آن جمله را به لینک دهی کنید، زیرا جملات تأثیر بیشتری نسب به یک کلمه دارند

حامی معصومی: در هر رسانه‌ای تلاش برای ایجاد ارتباط با مخاطب است.

تصاویر تبلیغاتی را در کجای سایت قرار دهیم

ما ایرانی‌ها صفحه را از راست به چپ نگاه می‌کنیم، پس اگر سایتی هستید که از تبلیغات کسب درآمد می‌کنید، سعی کنید تبلیغات و باکس تصاویر در سمت راست صفحات وب‌سایت قرار گیر و اگر شما فراخوانی‌هایی دارید که مخاطب را تبدیل به مشتری می‌کند آن مبدل‌ها را در سمت چپ صفحات محصول قرار دهید.

در این صورت اعتماد بیشتری جلب می‌کنید.

لینک دهی عنکبوتی در سایت چطور انجام می‌شود

شما در طول ماه‌ها و سال‌ها محتواهایی سئو شده تولید می‌کنید که از گوگل جذب مخاطب می‌کند اما اگر مخاطب جای درگیری و چرخ زدن در سایت شما بعد از خواندن مقاله شما سایت را ترک کند چه؟

باید از مقالات مختلف به صفحات فروش و خدماتی خود لینک دهی کنید و از صفحه محصولات به مقالات آموزشیتان.

چطور لینک دهی خارجی انجام دهیم

در سایت‌های فروشگاهی بخش مقالات لینک دهی خارجی کمک زیادی به سئو می‌کند، اما مراقب باشید به هر سایتی لینک ندهید.

من معمولاً به سایت‌های خارجی لینک می‌دم و یا سایت‌های معتبر داخلی.

نمادها را در طراحی سایت فروشگاهی کجا قرار دهیم

اصولاً نمادها باید در فوتر سایت قرار گیرند، در قسمت‌های دیگر جلوه مناسبی ندارند، اما از طراح سایت فروشگاهی خود بخواهید جایگاهی در فوتر برای نمادهای شما از ای نماد تا اینستاگرام و... در نظر بگیرد.

سئو و محتوای متنی سایت

همه فکر می‌کنند فقط یک تگ H ۱ می‌تواند در مقالات وجود داشته باشد، درصورتی‌که نوشتن مقاله مانند نوشتن یک کتاب است، کتاب‌ها فقط از یک عنوان اصلی استفاده می‌کنند؟

کافیِ به بخش فهرست کتاب‌ها مراجعه کنید، هر مطلب در کتاب یک عنوان اصلی دارد و چند زیر عنوان که به ترتیب باید از این زیر عنوان‌ها استفاده کنید

کلمات درجه ۴ استفاده کنید

کلمات به ۴ درسته قوی - سخت - متوسط و آسان تقسیم می‌شوند

در طراحی سایت فروشگاهی و باید به نوشتار به زبان ساده دقت کنید، هرچه از کلمات تصویری و آسان تری استفاده کنید مخاطب کمتر گیج می‌شود و بیشتر به شما اعتماد می‌کند.

برای جلب اعتماد نظرات و اسناد را ارائه کنید

در سایت‌های فروشگاهی استفاده از باکس نظرات مشتری و ارائه اسناد جهت اثبات ادعا کسب و کارتان بسیار واجب است

این سند می‌تواند گارانتی کردن محصولات یا قابلیت بازگشت وجه باشد

منفی‌های محصول را بنویس

معمولاً همه از خوبی محصولات می‌نویسند اما اگر شما یک سری ضعف‌ها را نشان دهید و راه‌حل ارائه کنید اعتماد مشتری رو از ۲۰ درصد به ۲۰۰ درصد رشد می‌دهی

پنل کاربری و فرم ثبت‌نام زیبا داشته باشید

در قسمت‌هایی که مخاطب می‌خواهد اطلاعاتش را وارد کند و یا پیگیری محصولات را انجام دهد

باید از المان‌های گرافیکی فوق‌العاده زیبا و ساده‌ای استفاده کنید تا مخاطب احساس پشیمانی از خرید نکند. در سفارش طراحی سایت فروشگاهی مراقب تمامی نکات بالا باشید

موفق باشید:)

اشتراک گذاری :

برچسب ها:

طراحی سایت شیراز - طراحی اپلیکیشن - وبسایت فروشگاهی - نکات مهم طراحی سایت - وردپرس
دیدگاه شما
دیدگاه ها