پربازدیدترین مطالب

بازاریابی محتوا

21 اسفند 1399

مقاله آموزشی دیجیتال مارکتینگ

Webina

پنجشنبه 21 اسفند 1399

بازاریابی محتوا

مقاله آموزشی دیجیتال مارکتینگ Digital marketing

مقاله آموزشی دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing نوعی بازاریابی برای محصولات و خدمات است که در آن از فناوری‌های دیجیتال ازجمله وب، اینترنت، موبایل یا دیگر ابزارهای دیجیتال استفاده می‌شود. این نوع بازاریابی بیشتر در فضای وب انجام می‌شود. افرادی که از این طریق بازاریابی انجام می‌دهند به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند فروش خدمات و محصولات خود را افزایش دهند. ما در مقاله آموزشی دیجیتال مارکتینگ قصد داریم به طور مختصر شما را با دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به صورت رایگان آشنا کنیم.

شما عزیزان می‌توانید بامطالعه و شناخت انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال و به‌کارگیری آنها، کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید و به سود زیادی از فروش خدمات و محصولات خود دست‌یابید.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست

اگر بخواهم به صورت مختصر بگویم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست می‌‌توانم به این اشاره کنم که هرنوع بازاریابی که در بستر فضای اینترنت و شبکه‌‌های مختلف مجازی و ابزارهای معرفی شما در بسترهای سایبری انجام گیرد، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی است.

اهمیت بازایابی دیجیتال و آینده آن در ایران

امروزه استفاده از وسایل الکترونیکی رواج زیادی پیداکرده تمامی فعالیت‌های انسان‌ها به این ابزارها وابسته شده است. اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، بعید است فردی را پیدا کنیم که از اینترنت و ابزارهای آن استفاده نکند. کاربران اینترنت، بیشتر زمان خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند از این‌رو اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روزبه‌روز در حال گسترش و افزایش است.

بهترین مکان برای تبلیغات خدمات و محصولات کسب‌وکارهای آنلاین، وب‌‌سایت وشبکه‌‌های اجتماعی است که صاحبان کسب‌وکار بایستی به آن اهمیت دهند تا از رقیبان خود عقب نمانند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

مقاله آموزشی دیجیتال مارکتینگ و مقاله آموزشی دیجیتال مارکتینگ

سئو یا بهینه سازی سایت یا SEO

سئو در دیجیتال مارکتینگ یک بخش مهم و جدایی‌ناپذیراست، سئو به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. تا وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو که غول این موتورها گوگل است، بتواند رتبه مناسبی کسب نماید. سئو SEO سبب می‌شود وب‌سایت شما در صفحه یک گوگل قرار بگیرد و کاربران زیادی از وب‌سایت شما بازدید کنند. که این عمل سبب شناخته شدن شما و جذب مشتریان بیشتر می‌شود. سئو به‌عنوان بهترین روش بازاریابی اینترنتی شناخته‌شده است. سئو SEO چیست + بهینه سازی سایت برای موتورهای جست‌‌وجو

بازاریابی محتوا یا Content marketing

ما در مقاله آموزشی دیجیتال مارکتینگ به تعریف بازاریابی محتوا می‌‌پردازیم. بازاریابی محتوا روشی است که شما می‌توانید با تولید محتوای آموزشی و اطلاعات باکیفیت برای کاربران خود، فروش خود را بیشتر کرده و رهبر بازار خود شوید. ارسال پست در توییتر، آپلود ویدئو در یوتیوب و نوشتن محتوا در وب‌سایت و تولید محتوا برای اینستاگرام از نمونه‌های بازاریابی محتوا می‌باشند. محتوا پادشاه است...

بازاریابی جاذبه‌‌ای یا درونگرا یا Inbound Marketing

بازاریابی ربایشی یا درون‌گرا (Inbound Marketing) روشی از بازاریابی دیجیتال است که تمرکز آن بر روی جذب مشتری به درون پایگاه‌های کسب‌وکارتان است. در این روش، پایگاه اصلی شما، وب‌سایتتان می‌باشد و پایگاه‌های دیگر شما صفحاتتان در شبکه‌های اجتماعی است. اگر می‌‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید میتوانید مقاله بازاریابی جاذبه‌‌ای یا درونگرا را به‌‌کل مطالعه کنید. لازم به ذکر است این نوع بازاریابی تقریبا رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه های گزاف ندارید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی روشی است که با تولید محتوا، برای پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی صورت می‌‌گیرد. یکی از بهترین نمونه‌های بازاریابی دیجیتال سوشال مدیا مارکتینگ است. این روش باهدف جذب مخاطبین در کمترین زمان با بیشترین سرعت ممکن انجام می‌شود. اما به همینجا ختم نمی‌‌شود، در این روش شما می‌‌توانید آمار دقیق بازدید و ری‌‌اکشن مخاطبتان را داشته باشید و با کمترین هزینه بهترین بازخورد را بدست آورید.

تبلیغات کلیکی گوگل PPC

تبلیغات کلیکی گوگل یکی از روش‌های دیجیتال مارکتنیگ است که به شما اجازه می‌دهد با پرداخت مبلغی پول در گوگل ادوردز، وب‌سایت خود را در صفحه اول گوگل برای افرادی که کلمه کلیدی موردنظرتان را جستجو کرده‌اند، نمایش دهید. این روش یکی از زود بازده ترین روش‌‌های تبلیغات با آنالیز رفتار مخاطب است که این آنالیز به شما خیلی کمک می‌‌کند تا بتوانید کمپین‌‌های حرفه‌‌ای ببندید.

همکاری درفروش یا Affiliate Marketing

همکاری درفروش که به آن افیلیت مارکتینگ (affiliate-marketing) نیز گفته می‌شود، یک سیستم کسب درآمد آنلاین و نوین است که شما بدون اینکه محصولی داشته باشید، شروع به فروش اینترنتی می‌کنید.

درواقع شما به تبلیغ و فروش محصولات دیگران مشغول می‌شوید و درازای هر فروشی که انجام می‌دهید، پورسانتی دریافت می‌کنید. البته لازم است بدانید که خریداران هرگز متوجه نمی‌شوند که شما محصولات یا خدمات دیگران را به فروش می‌رسانید. همکاری درفروش یکی از روش‌های بسیار خوب برای کسب درآمد از اینترنت است.

اتوماسیون بازاریابی یا Marketing Automation

اتوماسیون بازاریابی یکی دیگر از روش‌های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که هدف آن انجام خودکار فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی در کارهای پرتکراری که اغلب زمان زیادی صرف آنها می‌شود، مثل ارسال ایمیل است.

بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing

بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌هایی است که صاحبان کسب‌وکارها از آن به‌عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. ایمیل اصولاً برای تبلیغ محتوا، اطلاع‌رسانی از تخفیف‌ها، رویدادها و همچنین هدایت افراد به وب‌سایت کسب‌وکار استفاده می‌شود.

در این روش باید صاحبان کسب‌وکارها، ایمیل مخاطبان خود را داشته باشند و در موقعیت‌های مناسب از طریق سرویس‌های ارسال ایمیل انبوه برای آنها ایمیل ارسال نمایند. ایمیل مارکتینگ یک بازاریابی هوشمندانه است.

روابط عمومی آنلاین یا Public Relation

روابط عمومی آنلاین روشی است، بسیار شبیه روابط عمومی سنتی است اما به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد. بازاریابی روابط عمومی شامل انتشار مقالات و آموزش‌های آنلاین، کار با وبلاگ نویسان و افراد تأثیرگذار، حفاظت از برند در وب سایت‌ها و استفاده از رسانه‌های اجتماعی در فضای آنلاین است. اما روابط عمومی سنتی به‌طور معمول بر روی نشریات چاپی، تلویزیون و رادیو متمرکزشده است.

تبریک میگم شما مقاله آموزشی دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کردید و با بازاریابی دیجیتالی آشنا شدید. موفق و پیروز باشید.

اشتراک گذاری :

برچسب ها:

طراحی سایت در شیراز - دیجیتال مارکتینگ در شیراز - بازاریابی محتوا - بازاریابی اینترنتی
دیدگاه شما
دیدگاه ها