پربازدیدترین مطالب

بازاریابی محتوا

21 اسفند 1399

بازاریابی جاذبه‌ای یا بازاریابی درون‌گرا چیست

Webina

یکشنبه 24 اسفند 1399

بازاریابی محتوا

بازاریابی جاذبه‌ای یا بازاریابی درون‌گرا  چیست

امروزه با گسترش تکنولوژی مفهوم بازاریابی معنای دیگری را به خود اختصاص داده است و همچنین تکنیک‌های بسیاری دارد و می‌‌توانیم به‌سادگی با استفاده از بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار خودمان رو رونق ببخشیم. یکی از شیرین‌ترین راه‌های کسب درآمد، هزینه پایین یا حتی رایگان اما با بازگشت سرمایه خوب و مطلوب هست که بازاریابی جاذبه‌ای این رؤیا رو برایمان دست‌یافتنی می‌کند. در ادامه متوجه می‌شوید که بازاریابی جاذبه‌ای یا بازاریابی درون‌گرا چیست ؟

این نوع بازاریابی یکی از انواع بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ است که برای آشنایی بیشتر با این علم می‌‌توانید به مقاله آموزشی دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید.

کسب‌وکارهای زیادی در حال اینترنتی شدن هستند، قطعاً نمونه‌های بارز آن را دیدید.

کسب‌وکارهای سنتی که با تبدیل‌شدن به فروشگاه اینترنتی فروش بسیار زیادی رو تجربه کردن و همچنین بازدیدکنندگان خود را بسیار افزایش دادن و درنتیجه فروششان بسیار زیاد شده.

در این مقاله به یکی از روش‌های افزایش فروش رایگان که بازاریابی جاذبه‌ای هست می‌پردازیم.

بازاریابی جاذبه‌ای یا بازاریابی درون‌گرا چیست و با بازاریابی رایگان چه تفاوتی دارد

به هر نوع بازاریابی که درنهایت مخاطب رو به ما جذب کنه و بابت این جذب از ما هزینه‌ای کم نشده باشد و تا آنجایی که می‌شده رایگان انجام‌شده باشد بهش میگن inbound marketing یا همان بازاریابی جذبی.

دقیق‌تر باید به گم که، بازاریابی جاذبه‌ای به فرایندی گفته می شه که کاربر کسب و کارمان رو سر راهش می بینه و دلش می‌کشه کسب‌وکار ما رو در بسترهای مخالف چه آنلاین و چه آفلاین دنبال کنه و شاید هم آزمون خرید کنه و یا حتی آنقدر جذاب و باحال به نظر برسیم که به دوستانش و آشنایانش ما رو معرفی کنه. بدون این‌که ما هزینه‌ای برای تبلیغات کرده باشیم.

صرفاً از سرویس‌های رایگان برای جذب مخاطب استفاده می‌کنیم. سرویس‌های مثل وب‌سایت، شبکه اجتماعی و حتی تولید محتوا و...

۴ گام اصولی بازاریابی جاذبه‌‌ای یا درونگرا

بعدازاین که یاد گرفتیم بازاریابی جاذبه‌ای چیست بهتر است به ابزارها و چگونگی انجام دادنش بپردازیم.

بازاریابی جاذبه‌ای شامل ۴ گام است که این نوع بازاریابی، و فرآیند آن را شکل می‌ده.

جذب مخاطب

ما برای این‌که بتونیم بازار خوبی رو داشته باشیم باید بتونیم مخاطبان هدف و علاقه‌مندان خدمات و محصولاتمان رو جذب کنیم. اما این کار هزینه زیادی دارد...

پس باید بتونیم از ابزارهایی که میگم به خوبی استفاده کنیم تا بازخورد خوبی رو بگیریم در ضمن این ابزارها کاملاً رایگان هستند.

فعال سازی مخاطب

بعدازاین که مخاطب رو تونستیم وارد سایت بکنیم باید بتونیم ازش بخواهیم که اقدامی توی سایت ما انجام بده. این اقدام می‌‌تواند درج اطلاعاتش توی ۱ فیلد باشد که بهترین نوع اطلاعات ایمیل هست.

بازاریابی جاذبه‌ای یا بازاریابی درون‌گرا چیست

برای این کار پیشنهاد می‌کنم از تکنیک محصول باارزش رایگان استفاده کنید.

این محصول می‌‌تواند ۱ کتاب pdf رایگان اما بسیار ارزشمند باشد تا مخاطب حاضر باشه اطلاعاتش رو به ما بده.

مراقب اطلاعاتی که دارید باشید!یادتان باشد این اطلاعات می‌‌تواند گنجی باارزش برای شما باشد، به‌شرطی که بلد باشید با آن چطور کار کنید.

اقدام به خرید

در این مرحله کاربر رو ترغیب به خرید می‌کنید و احساس خوب خرید روبهش منتقل می‌کنید و این احساس با ۱ محصول باکیفیت و بدرد بخور به‌‌‌آن دست می‌ده، کاربر رو به‌اندازه خودتان باارزش بدونید و بهترین‌ها رو در اختیارش قرار بدین.

وفاداری مخاطب

اینجا مرحله ایست که اگر مخاطب به شوق آمده باشد بهش می‌‌گوییم کاربر شگفت‌زده که کاملاً از محصولات ما رازی بوده، پس ما رو معرفی می‌کنه به بقیه و این بهترین نوع بازاریابی است که به آن بازاریابی دهان‌به‌دهان می‌گوییند. این‌طوری بدون هزینه می‌تونید از ۱بار کارانجام کار با کیفیت امتیازهای مثبت زیادی را دریافت کنید.

ابزار های بازاریابی جاذبه‌‌ای یا بازاریابی درونگرا

اولین گام جذب کردن کاربر است، که با استفاده از شبکه های اجتماعی وبلاگ یا وب‌‌سایت انجام میشود و ما می‌‌توانیم این بازدید کنندگان را رایگان، جذب کنیم.

نکته مهم در مرحله اول جذب بازدید کننده است اما نه هر بازدید کننده‌‌ای. دقت داشته باشید که مشتریان هدفتان را جذب کنید تا فروش خوبی رو تجربه کنید.

در این جا دو تا از رایج ترین ها و پر سود ترین ابزار های جذب رو مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

جذب بازدید کننده توسط وبلاگ یا وب‌‌سایت

همه شما حداقل یک بار وارد سایت دیجی کالا شده اید وقتی محصولی را در گوگل جستجو کنید تقریبا لینک اول یا دوم، سایت دیجی کالا قرار داره.

دیجی کالایی که با این همه اعتبار، اعتماد و فروشنده و محصولات بسیار زیاد هنوز محتوا تولید می‌‌کنه و از جذب مخاطب دست بر نمی‌‌داره. آیا دیجی کالا با رتبه ۳ در ایران نیاز به بازدید کننده داره؟

بله چرا که نه؟ اصلا دیجی‌‌کالا با همین روش بازاریابی جاذبه‌‌ای یا درونگرا توانست من و شما رو به خودش معتاد کنه!!! یادتونه محتوای ویدیویی تولید می‌‌کرد و هرکسی میخواست گوشی موبایل یا کالای دیجیتالی رو خریداری کنه توی گوگل سرچ میکرد (نقد و بررسی گوشی موبایل فلان - دیجی‌‌کالا) و تاق میزد روی اینتر؟ چی بود که ما رو به دیجی‌‌کالا می‌‌برد و باعث می‌‌شد بهش اعتماد کنیم؟

دقیقا با تولید محتوای با ارزش که شاید با کمترین تجهیزات و هزینه ها ما مردم رو به سمت خودش می‌‌کشوند و باعث می‌‌شد برای خرید یک محصول خاص حتما در این سایت راجع‌‌بهش بخوانیم و اطلاعات کسب کنیم.

اما چطوری این مطالب و محتواهایی رو که تولید می‌‌کنیم را به مخاطبانمان در گوگل، اینستاگرام و... نشان دهیم و آن ها رو به خودمان جذب کنیم؟

پاسخ من سئو کردن مطالب برای گوگل و تولید محتوای جذاب برای مخاطبان شبکه های اجتماعیمان.

سئو SEO یا بهینه سازی وب‌‌سایت برای موتور های جستوجو چیست

 

سئو SEO یا بهینه سازی وب‌‌سایت برای موتور های جستوجو چیست

توضیح مختصری درباره سئو بخوانید: seo که البته باید اس‌‌ای‌‌او بخوانیمش ولی به اشتباه سر زبان ها سئو افتاده، یک فرایند است که ما توی سایت و روی مقالات انجام می‌‌دیم تا موتورهای جستوجو گری مثل گوگل یا بینگ ما را در بین رقیبا در رتبه های بالاتری نشان دهند، که این خود به تنهایی یعنی بهینه‌‌سازی سایت و مطالب سایت.

زمانی که محتوایی را تولید می‌کنیم باید بسیار با ارزش باشه تا در نتایج گوگل رتبه خوبی بگیریم. کاربران زمانی که به دنبال محصولی می‌‌گردند و کلمه‌‌ای رو در گوگل جستجو می کنند در اکثر مواقع بر روی ۳ لینک اول گوگل کلیک می کنند.

۳ لینک اول گوگل بازدیدکننده بسیار زیادی دارند. ما باید سئو سایتمان رو طوری انجام بدهیم که وقتی مخاطب، حوزه کاری ما رو سرچ کرد ما را در سه لینک اول گوگل ببیند.

مقاله سئو SEO چیست + بهینه سازی سایت برای موتورهای جست‌‌وجو درباره سئو کاملا توضیح داده است.

جذب مخاطب از طریق اینستاگرام و شبکه‌‌های اجتماعی

یکی از روش هایبازاریابی جاذبه‌ای یا بازاریابی درون‌گرا شبکه‌‌های اجتماعی هستن.

شبکه های اجتماعی یا social network ها که امروزه در تلفن هرکسی هستند و همش داریم خودمون رو باهاشون سرگرم می‌‌کنیم شده پله‌‌ای برای موفقیت افراد باهوش و بازاریابان جاذبه‌‌ای.

فکر کنید با تولید محتوای ارزشمند شما تا اتاق خواب مخاطب همراهش هستید و می‌‌توانید خودتان را معرفی کنید و او را به خدمات و محصولات خودتون علاقه‌‌مند کنید!

قبلا چطور می‌‌خواستید با بازاریابی آفلاین انقدر وارد حریم شخصی کاربرشوید؟

شما می‌‌توانید با استفاده از علم تبلیغ‌‌نویسی و تولید‌‌محتوا درجه یک، یک صفحه در شبکه اجتماعی داشته باشید که من پیشنهادم اینستاگرام و لینکد‌‌این در ایران است و با درگیر کردن مخاطبانتان به محتوای ارزشمندتان از او بخواهید که هروز شما رو برای دنبال کند. که این روش باعث میشه شما همیشه در ذهن مخاطب باشید و هر موقع که نیاز به خدمات یا محصولات شما داشت در ذهنش باشید.

شما اگر بتوانید در زمینه کاری خود در ذهن مخاطب جا باز کنید و همیشه در بالاترین سطوح ذهنی وی باشید، می‌‌توانید به آینده کسب‌‌و‌‌کارخود خوشبین باشید. در غیر این صورت باید بگم که چیزی طول نمی‌‌کشد که به زودی رقیبان شما را انتخاب می‌‌کند.

موفق و پیروز باشید :)

 

 

اشتراک گذاری :

برچسب ها:

دیدگاه شما
دیدگاه ها